Mikä on CTR? Ja voiko siitä tehdä johtopäätöksiä?

CTR on niiden ihmisten prosenttiosuus, jotka klikkaavat mainostasi tai linkkiäsi jaettuna sen nähneiden ihmisten määrällä. Jos esimerkiksi 100 ihmistä näkee mainoksesi ja 3 ihmistä klikkaa sitä, CTR on 3 %.

CTR on tärkeä mittari, koska se kertoo, kuinka tehokkaasti mainoksesi tai linkkisi herättää ihmisten huomion ja saa heidät klikkaamaan. Korkea CTR tarkoittaa, että ihmiset ovat kiinnostuneita tarjoamastasi, kun taas matala CTR tarkoittaa, että mainoksesi tai linkkisi ei ole kovin tehokas.

CTR:ää voi parantaa muutamalla tavalla, esimerkiksi seuraavasti:

1. Kohdenna yleisöösi:

Varmista, että mainoksesi ja linkkisi kohdistuvat oikeille ihmisille. Jos et, ihmiset klikkaavat niitä epätodennäköisemmin. Väärin kohdennettu kampanja tulee myös usein kalliiksi.

2. Luomalla houkuttelevia mainoksia ja linkkejä:

Mainosten ja linkkien on oltava kiinnostavia ja relevantteja yleisöllesi. Jos ne eivät ole, ihmiset jättävät ne huomiotta.

3. Testaaminen:

kokeile erilaisia versioita mainoksista ja linkeistäsi, jotta näet, mitkä niistä tuottavat parhaat tulokset. Käytä sitten voittajia tulevissa kampanjoissasi.

4. Laskeutumissivun osuvuus mainokseen.

Jos laskeutumissivu ja mainos eivät ole linjassa, ja niin ikään, jos mainos ei ole linjassa ostetuun hakusanaan, päädyt maksamaan mainoksesta liikaa ja asiakkaat eivät klikkaa mainostasi. Esim. jos joku etsii huoltoaseman aukioloaikaa ja saa sähköautomainoksen hän tuskin klikkaa mainosta vaikka aihepiirissä onkin yhtäläisyyksiä. Ajankohta on vain hyvin väärä.

Loppusanat

CTR on arvokas mittari, koska se kertoo, miten hyvin mainokset ja linkit toimivat. Nostamalla CTR-arvoa saat enemmän ihmisiä kiinnostumaan tarjouksestasi, mikä voi johtaa suurempaan myyntiin tai konversioihin.